vineri, 3 iulie 2009

Cum instalez un Radio CB?

Pentru cei care doresc sa-si cumpere o statie radio CB, exista 2 posibilitati de montare: fixa sau mobila.

Pentru optiunea fixa, e bine sa mergeti la un service autorizat si sa v-o instalati acolo.

Locuri sunt multiple si pentru pozitia fixa si cea mobila: in torpedou, sub torpedou, sub partea centrala cu casetofonul, pe cotiera etc.

Pentru statii mobile, nu e neaparata nevoie sa ajungeti la un service. Statia vine cu un cablu de alimentare dublu: rosu-negru. Cel rosu este plusul. Tot cel rosu are si sigurantele, daca imi amintesc bine. Este bine sa desfaceti capacul de plastic alb si sa controlati daca baietii de la fabrica au scapat vreo siguranta pe acolo. Ce va mai trebuie este o mufa de bricheta auto tata. atasez poza.

Attached Image


Tot ce trebuie este sa faceti legatura intre firul rosu si varful metalic din poza (+). Firul negru va trebui sa ajunga la acele urechi laterale, care sunt impamantarea.

Eu am procedat un pic altfel: am cumparat o priza prelungitor de auto si am pastrat cablul + mufa de bricheta auto. Si am cuplat rosu la rosu si negru la alb, cum era acel cablul. Urmarea? Statia functioneaza!

Desi este in poloneza, atasez un filmulet, din care va puteti da seama foarte usor cum sa faceti singuri ce am spus mai devreme:



Ca sa vedeti ce inseamna un business complet: firma de la care cumperi statia, iti livreaza si mufa tata de bricheta, fara sa te mai intrebe. Nu ca la noi... ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu