Iata cateva imagini cu pozitionarea cat mai corecta a antenei:
Dupa montarea corecta a antenei pe masina se fac urmatoarele proceduri:
- tija antenei (radiantul) se introduce in suportul de fixare pina la mijlocul cursei.
- se stringe surubul imbus.
- cu SWR mertru conectat intre Tx si antena, in modul de lucru AM sau FM se fac primele masuratori de SWR pe Ch1 si pe Ch40, valorile obtinute se noteaza.
- daca antena are un plan de masa bun, valoarea SWR-ului pe Ch40, va fi mai mare.
- se scoate tija dupa slabirea surubului imbus si se taie 2cm din radiant.
- se introduce inapoi tija si se stringe surubul de fixare.
- se repeta masuratoarea pe Ch1 si Ch40. Valorile gasite se noteaza.
- reglajul fin se va efectua cu usile inchise, prin culisarea in sus-jos a tijei in locas
- cu antena montata pe mijlocul caroseriei se poate obtine un SWR 1:1,1 pe Ch1 si Ch40. In mijlocul benzii pe Ch20 chiar se poate obtine valoarea 1,0:1,0.
- la tipurile de antene, unde piesa de fixare a tijei permite introducerea tijei chiar in bobina, se va evita aceasta situatie, deoarece tija devine "miez" si se strica grosolan Q-ul bobinei de adaptare-prelungire si SWR-ul nu se mai poate regla.
- procedura de mai sus este valabila si pentru antene fixe, la modele care sunt prevazute cu posibilitate de reglaj (varful ajustabil, prin culisare).
Pentru antenele cu talpa magnetica, se poate evita scurtarea prin taiere a radiantului.
Dupa montarea corecta a antenei pe masina se fac urmatoarele proceduri:
- tija antenei (radiantul) se introduce in suportul de fixare pina la mijlocul cursei.
- se stringe surubul imbus.
- cu SWR mertru conectat intre Tx si antena, in modul de lucru AM sau FM se fac primele masuratori de SWR pe Ch1 si pe Ch40, valorile obtinute se noteaza.
- daca antena are un plan de masa bun, valoarea SWR-ului pe Ch40, va fi mai mare.
- se scoate tija dupa slabirea surubului imbus si se taie 2cm din radiant.
- se introduce inapoi tija si se stringe surubul de fixare.
- se repeta masuratoarea pe Ch1 si Ch40. Valorile gasite se noteaza.
- reglajul fin se va efectua cu usile inchise, prin culisarea in sus-jos a tijei in locas
- cu antena montata pe mijlocul caroseriei se poate obtine un SWR 1:1,1 pe Ch1 si Ch40. In mijlocul benzii pe Ch20 chiar se poate obtine valoarea 1,0:1,0.
- la tipurile de antene, unde piesa de fixare a tijei permite introducerea tijei chiar in bobina, se va evita aceasta situatie, deoarece tija devine "miez" si se strica grosolan Q-ul bobinei de adaptare-prelungire si SWR-ul nu se mai poate regla.
- procedura de mai sus este valabila si pentru antene fixe, la modele care sunt prevazute cu posibilitate de reglaj (varful ajustabil, prin culisare).
Pentru antenele cu talpa magnetica, se poate evita scurtarea prin taiere a radiantului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu